Mit hoz 2011 a Commerzbank szerint?

A 2009 eleje óta tartó, folyamatos gazdasági növekedés hatására mind a nyugati országok, mind pedig Németország továbbra is 3%-os növekedéssel számolhat (2010-ben 3,5%). A müncheni Ifo Gazdasági Klíma Kutató Intézet szerint Németországban az újraegyesítés óta nem volt olyan pozitív hangulat, mint 2011. vonatkozásában. Ennek egyik oka, hogy a folyamatosan növekvő munkavállalók száma idén nagy valószínűséggel eléri a 40 millió főt, amire a 90-es évek közepe óta nem volt példa – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.

A munkanélküliség várhatóan 3 millió alá csökken, emelkedni fognak a bérek, növekszik a fogyasztási kedv, és ezáltal az utazási hajlandóság is. Becslések szerint 2011-ben 3%-kal nő majd az utazók költése, meghaladva így a 2008-as évi szintet, azaz a 61,3 milliárd eurót. Ebben természetesen az is közrejátszik, hogy 2011-ben az üzleti utazások száma és így az üzletemberek költése is erőteljesen növekedni fog. Az utazási célok kiválasztásánál ugyanakkor az előző évek tanulságai is tovább fognak élni: nyaralni mindenképpen el kell menni, de nem mindegy, hogy mennyiért. Azaz a költségtudatosság – vagyis hol ér legtöbbet az euró – továbbra is jellemzi majd a német turisztikai piacot. Az úti célok kiválasztásánál pedig a hagyományos és az újonnan divatba jövő úti célok versenye lesz megfigyelhető. S hogy ezek melyek lesznek 2011-ben? Ez nagymértékben függ az egyes országok turisztikai marketingmunkájának eredményességétől.

Forrás: Objektív Hírügynökség

Szólj hozzá!